I-landsproblem

Hoppsan. En blogg hade jag ja. Tänker på det näästan dagligen (den flimrar förbi i alla fall) att jag har en blogg, men tänker mindre ofta att jag faktiskt ska skriva på den.
 
Häromdagen passerade jag och mitt åbäke på benet 4-månadersstrecket. Det firade jag med en solig promenad i hyfsat varmt väder om jag jämför med föregående dagar. Det var bara 9 minus eller så. Vad jag inte tänker på när jag pälsar på mig är att jag ju faktiskt går på kryckor, och därför använder armarna avsevärt mycket mer än om jag inte skulle gått på kryckor. Vilket resulterar i att jag blir väldigt varm om överkroppen (i mina två lager tjocktröjor + vinterjacka) och iskall om tårna. Jag kan ju inte ha några vinterskor - jag äger i och för sig inte ens några vinterskor - så jag halkar runt i mina slitna Nike Air. Ja, ni vet de där skorna med typ ingen sula. Men det är de varmaste skorna jag har, och just nu kan ha. Skulle någon titta på mig genom en värmekamera efter en promenad, skulle halva jag vara hälsosamt rödorange, medan fötterna skulle vara iskallt blå. Det är sådana problem jag har. Ja, plus lite andra problem. Men det här var tillräckligt i-landigt för att faktiskt ta upp. Inte för att jag påstår att någon av mina problem är mer u-landiga men... U-landiga för att vara i-landsproblem. 
 
På torsdag har jag min första kväll på mitt nya jobb på ett market resarch-företag. Det blir spännande. Jag var på intervju förra veckan och fick jobbet direkt. Väldigt skönt att få (bra) besked på en gång, och slippa gå runt och vänta. Väntar på så mycket annat hela tiden <-- BAM ett till i-landsproblem. Adjö.
Allmänt | |
Upp