Futtigheter

Snart är januari slut. Äntligen. Har aldrig gillat den här månaden, tycker den är lång och seg och den här gången är det definitvt inget undantag. Det har gått så långsamt, och varit ganska jobbigt då och då. Februari är månaden då det händer, åtminstone första stegen: då jag får börja ta bort ramen. Jag längtar så mycket efter att kunna ha hela byxor igen, att kunna duscha utan att plasta in benet, att slippa göra rent tio öppna sår, att slippa de skavande pinnarna, att kunna ha vilka skor jag vill... 
Jag tillhör antagligen en av de friaste delarna av människor på den här jorden, så när lite frihet tas ifrån en så märks det tydligt. Det låter så jäkla futtigt när vi i vårt land snackar om frihet och självständighet, eftersom vi fullkomligt badar i det dagligen, men när ramen är borta är det just lite av den friheten och självständigheten jag kommer återta. Det kommer bli lyxigt att ta på sig valfria byxor. 
Allmänt | |
Upp